söndag 15 januari 2017

Semlor och firande...

Semlor är bland det godaste som finns, men dom kommer lite för tidigt varje år, som med mycket annat. Vi försöker att hålla oss från att äta för många, men det är inte så lätt. 😋
Idag den 15 januari är det 45 år sedan vi gifte oss - och därmed firar vi "Safirbröllopsdag". Dagen till ära, äter vi som brukligt en god middag på restaurang. Denna gången valde vi en grekisk restaurang, som vi har gångavstånd till. Den fyrtiofemte buketten med gula rosor som i min brudbukett fick jag - och givetvis tulpaner.

Bild: Bageri Brogyllen
Nytt för i år prinsessemla. Den ser god ut men vi håller oss till den traditionella.


"hetvägg" så här vill jag ha den...Lennart äter den som den är.


Safirbröllop, så otroligt fort har dessa 45 år har gått. Vi firade med en trerätters och blev proppmätta.


Tulpanens dag var det också idag. Jag som så många andra älskar tulpaner.



"Politisk skicklighet är förmågan att förutsäga vad som kommer att hända i morgon, nästa vecka, nästa månad, nästa år -  och att ha förmågan att efteråt förklara varför det inte blev så"
Winston Churchill




5 kommentarer:

Margaretha Lillvik sa...

Grattis till bröllopsdagen....45 år är en lång tid, ni ligger några år före oss. Vilken underbar bukett.

Ann-Sofie och Lennart sa...

Tack! Ja åren går fort :)

Freedomtravel sa...

Stort grattis på bröllopsdagen! Önskar många fina år framöver!

Ann-Sofie och Lennart sa...

Tack!

Anonym sa...

Jag skulle vilja komma i kontakt med Ann-Sofie. Min farmor var gift med Rolf Öhrling. Bror till Arne. Hälsningar Agneta E