måndag 14 november 2016

Fars dag och supermåne

Fars dag, är en dag då man tänker tillbaka på sin barndom och uppväxt. Min far var en man som jag beundrade väldigt mycket, han var otroligt målmedveten och arbetsam. Han byggde vårt hus för hand på alla lediga stunder, som han hade från sitt yrke som plåtslagare, och var samtidigt vicevärd. Detta var på femtiotalet, då arbetsveckan var hela 6 dagar lång. Fattar inte hur han orkade, men han var fast besluten att vi barn skulle få det så mycket bättre än vad han själv haft. Han blev på 60-talet ombudsman för Bleck & Plåt västra distriktet och var en känd stridstupp på sin tid, när det gällde löneförhandlingar. Aldrig tidigare hade plåtslagarna haft så bra löner, som under hans tid som förhandlare. Supermånen 1948 såg han nog också, men då var inte jag född..



 
Fina pappa, som lämnade oss för 12 år sedan....


Supermåne



Denna bild fick vi på månen söndag kväll, inte så stor som man trodde.
Idag har det varit mulet, så kanske den var lite större i eftermiddags.
Nästa gång vi kan se den är 2034.


Annorlunda tulpaner


Nu har tulpanerna börjat komma och jag köpte genast en bukett.
Såg originell ut och jag väntar med spänning på att den ska slå ut.






Inga kommentarer: