tisdag 3 januari 2017

Nytt år...

Ett nyårsfirande med dunder och brak blev det. Vi har aldrig tidigare upplevt ett sådant våldsamt nyårsfirande som detta. Smällare och raketer som lät som bomber omkring oss. I många städer runt om i landet, tog ungdomar över och lekte krig med smällare och raketer. Fyrverkerier, som riktades mot folksamlingar, många bränder, hundar som har avlidit av skräck, kor som har skrämts på flykt, skrämmande! Nu har lugnet lagt sig och man kan bara hoppas att det kommer något slags förbud till nästa nyår, som att det t.ex. endast får ske under ordnade former, vid 12-slaget.
Ett nytt år har börjat och vi har mycket att se fram emot, bland annat vår stundande långresa söderut, som planeras för fullt.




Vår lilla Sindy på nyårsafton.....väldigt skakad och rädd av smällandet. Hon är den enda av våra hundar som reagerar, resten är lugna. Tänker på alla djur i skogen....dom måste ha blivit vettskrämda.

Våra Julblommor


I år har jag planterat mina grupper själv och dom står sig väldigt bra fortfarande. Jag köpte några annorlunda amaryllis, som är så vackra tillsammans med vita hyacinter.


Denna är en mindre sort och väldigt djupt röd.



Julros som man har inomhus, denna i en grupp med färgade hyacinter, väldigt tacksam.


Detta är den största gruppen och Amaryllisen här har sju stänglar. 
Återstår två som är på väg upp. 


När vi kommer till Frankrike så ska jag köpa på mig lavendelolja. 
Den ska hjälpa mot ond nacke och axlar, sägs det.


God fortsättning på det nya året!!

"Hemligheten med att förbli ung ligger i att leva hederligt, äta långsamt och ljuga om sin ålder"
/Lucille Ball


😉


Inga kommentarer: